Jak wykorzystać Facebooka do biznesu?

Cracked-Facebook-Logo

Planując działalność w sieci warto pomyśleć o założeniu fanpage’a, który pomoże w rozpromowaniu naszych produktów bądź też usług. W dzisiejszym artykule przybliżę, czym tak naprawdę jest fanpage i dlatego warto go mieć.

Fanpage jednoznacznie kojarzy się z portalem społecznościowym facebook. Jest to specjalisty profil publiczny jakieś osoby, firmy, organizacji czy produktu, który skupia się wokół fanów. Dzięki niemu kreujemy wizerunek w sieci, który przyczynia się do późniejszego promowania działalności. Fanpage stanowi swoistą wizytówkę firmy, platformę komunikacji z potencjalnymi klientami, dlatego warto zadbać o to, by wyglądała profesjonalnie, a dyskusja była prowadzona na miarę najwyższych standardów.

Przedsiębiorcy, zdając sobie sprawę ze światowej popularności, jaką cieszy się facebook, sami chcą zaistnieć w wirtualnej przestrzeni i prezentować swoje usługi jak najszerszemu gronowi użytkowników. Do tego celu świetnie służy fanpage. Konta, które można polubić, udostępniać czy komentować stają się dla Internautów nie tylko formą wyrażenia swojego zadowolenia z konkretnych marek, ale i chęcią pozostania na czasie ze wszelkimi nowinkami związanymi z daną firmą.

Na firmowym fanpage’u mamy do dyspozycji kilka różnych zawartości. Przede wszystkim tablicę. Tablica stanowi płaszczyznę do rozwoju wszelkiej komunikacji, prowadzenia dyskusji, zamieszczania treści i wizualizacji. To wszakże miejsce wymiany poglądów między firmą, a klientami. Aby budować pozytywny wizerunek firmy trzeba pamiętać o profesjonalizmie w prowadzeniu dyskusji. Tablica to jedno z najważniejszych miejsc na fanpage’u, o które nieustanie trzeba dbać i dopieszczać. Kolejnym elementem istotnym przy budowie fanpage’a są strony informacyjne, czyli takie na których znajdują się treści dotyczące firmy, jej działalności, historii i opisujące ofertę. Warto zadbać o to, by były zarówno atrakcyjne wizualnie jak i czytelne. Można również umieścić na nich formularz kontaktowy czy taki, który pozwoli zapisać się na newsletter firmy. Aby jeszcze bardziej uatrakcyjnić fanpage wskazanym jest, aby znalazła się w nim galeria zdjęć. Zdjęcia można dzielić na albumy, odpowiednio segregując je w zależności od tematyki. Użytkownicy często są wzrokowcami, dlatego warto mieć galerię, która będzie prezentować firmę i produkty, które oferuje swoim klientom. Na koniec trzeba wspomnieć również o możliwości umieszczania na fanpage’u linków, czyli odnośników do zewnętrznych aplikacji, pozwalających na tworzenie konkurów, sond czy innych, tego typu funkcjonalności.

Fanpage powinien prezentować ciekawe i atrakcyjnie wizualnie treści po to, by zaciekawić czytelników i wzbudzić chęci do powtórnego odwiedzenia strony. W zależności od dzielności branży warto umieścić na nim takie elementy, które jednoznacznie będą kojarzyć się z danym przedsięwzięciem.

Zobacz jak stworzyć profesjonalnego fanpage tutaj>>>

Podziel się na:
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Blip
  • Śledzik
  • Google Bookmarks
  • Gadu-Gadu Live
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Forumowisko
  • Kciuk.pl
  • LinkedIn
  • Drukuj

Komentarze: 80

  1. genway pisze:

    szkoda że facebook idzie w kierunku opłat za zasięg
    genway ostatnio opublikował..5 sposobów na zabezpieczenie własnego domuMy Profile

    • Artur Wiktor pisze:

      Moim zdaniem bardzo dobrze ponieważ dzieki temu mamy większy zasięg, a po drugie weryfikuje konkretnych ludzi w marketingu facebookowym. Zawsze są plusy i minusy. Jednak jeśli bliżej się przyjrzymy to zdecydowanie mamy większe korzyści.

  2. adamgabka pisze:

    Uważam że zdecydowanie jest więcej korzyści a opinie zawsze będą podzielone
    adamgabka ostatnio opublikował..Witaj, świecie!My Profile

  3. Darek pisze:

    Sporo osób ma problem z rozróżnieniem fanpage i grupy. Gdzie można pisać, a gdzie tylko czytać. Hasła tablica, oś czasu itd to prawie zagadki. Kolejna sprawa to lajki, jak się to przekłada na ilość wejść na stronę. Czy opublikowane wiadomości na fanpagu pojawiają się u każdego kto polubił stronę, czy tylko u znajomych. To kilka tematów, może do uwzględnienia w kolejnym artykule. Oczywiście wytłumaczenie maksymalnie proste, aby nie trzeba było wiedzy do pojęcia zagadnień
    Darek ostatnio opublikował..Na złość eko-terorystomMy Profile

    • Artur Wiktor pisze:

      Niestety masz racje. Nie każdy rozróżnia większość opcji na Facebooku. Jednak jestem pewień, że są one banalne. Wystarczy poświęcić kilka chwil na zapoznanie się z nimi. Jeśli chodzi o fanpage to praktycznie wszystkie niewiadome są w statystykach, także można tam dowiedzieć się potrzebnych rzeczy.
      Ogólnie facebook wprowadza coraz więcej ograniczeń widoczności postów na rzecz płatnego promowania wpisów czy też ogólnie reklamowania się. I rzeczywiście, testując promocje jednego wpisu od razu widać różnicę. Normalnie post zobaczyło koło 150 osób, a po wydaniu na niego 12zł ponad 1700! Więc jak widać jest to skutecznie i wcale nie drogie.
      Artur Wiktor ostatnio opublikował..Jak stworzyć skuteczny FanPage?My Profile

  4. adamgabka pisze:

    Fanpage to bardzo przydatny profil publiczny korzystam i jestem bardzo zadowolony
    adamgabka ostatnio opublikował..Witaj, świecie!My Profile

  5. FrankHerbert pisze:

    Jak dla mnie Facebook to głównie miejsce do reklam. Do komunikacji ze znajomymi istnieją lepsze media.

  6. Kryspin pisze:

    Owszem są lepsze media do komunikowania sie ze znajomymi. Siłą FB jest to, ze ma go bardzo dużo ludzi. Wspomniałeś, że jest to miejsce do reklam. Zgadzam się, ale nowa aktualizacja Fb może to znacznie utrudnić. Reklamowanie się na FB będzie nieco trudniejsze niż zazwyczaj.

  7. blogerka pisze:

    Prowadzę swój fan pages na FB i jestem zadowolona i zdobywam więcej potencjalnych użytkowników – klientów. Dobry sposób na wypromowanie swojego produktu.
    blogerka ostatnio opublikował..Kontenery standardoweMy Profile

  8. Alicja pisze:

    Nie wykorzystywanie potencjału FB do celów reklamowych jest wielkim błędem. Mam jednak wrażenie, że na FB pozyskuje się klientów bardzo..przypadkowych. Utożsamiam (ja, osobiście) ten portal z osobami mało światłymi, „rozkrzyczanymi”, cechującymi się brakiem jakichkolwiek sprecyzowanych wymagań i wietrzę tu interes dla właścicieli sklepów z odzieżą, czy marek sprzedających piwo bądź inne napoje wyskokowe .. na pewno bardziej, niż dla poważnych firm.

    • Marek pisze:

      A ja uważam, za reklama na facebooku jest często przeceniana, a w niektórych branżach (budowlana, transportowa, prawnicza, produkcyjna) wydawanie jakichkolwiek pieniędzy na reklame na fejsie to wyrzucanie ich w błoto.

      Ale co prawda to prawda, niektóre produkty łatwo reklamowac na fejsbooku.
      Marek ostatnio opublikował..Zaprzeczenie ojcostwa – aspekty prawne.My Profile

  9. Iwona pisze:

    Droga Alicjo, nie ważne jakich klientów pozyskujesz, wazne, że pozyskujesz. Ja osobiście jestem pracownicą firmy budowlanej i wiem, że przez profil Facebooka pozyskaliśmy wielu klientów, także biznesowych, na wysokich stanowiskach. FB to nie tylko hołota.
    Iwona ostatnio opublikował..Niezastąpiona w każdej kuchni!My Profile

  10. adi pisze:

    Są opłaty za zasięg ale tym samym można ustawić większy zasięg i większa liczbę odbiorców/klientów. Sam mam fan page na FB i powoli zarabiam na nim.
    adi ostatnio opublikował..PAMIĘTNY RAJD LEO MESSIEGO Z GETAFE…ZOBACZMy Profile

  11. Przemek pisze:

    Reklamy na fb można ładnie targetować, ale nie do każdego biznesu się nadaje

    • Artur Wiktor pisze:

      Tutaj się nie zgodzę. Na facebooku jest tyle potencjalnych klientów, że do każdego biznesu znajdziesz odpowiednią grupę docelową. Jeśli znajdziesz przykładowo fanpage, który jest powiązany z Twoją branżą już masz grupę docelową. Wystarczy tylko „pobrać” tych ludzi do reklamy.
      Artur Wiktor ostatnio opublikował..Czy reklama na facebooku jest skuteczna?My Profile

  12. Krystian pisze:

    Facebook chyba sam wie, że zmierza w stronę biznesową, ponieważ powolutku, powolutku kieruje się w stronę opłat.
    Krystian ostatnio opublikował..Światło przyszłości, czyli czy nastanie jasność?My Profile

  13. Ola pisze:

    Korzystam z fb jako komunikator ale nie wiedziałem że można zarabiać.

  14. Adam pisze:

    Facebook ma ogromny potencjał. Jeśli chcemy wypromować jakąś stronę czy bloga. Nie wykorzystanie FB to duży błąd.
    Adam ostatnio opublikował..Czyli jak od śmiecić swój PC?My Profile

    • Damian pisze:

      Generalnie temat promocji firmy w Internecie przy wykorzystaniu Facebook’a to temat rzeka, ale generalnie zostały poruszone tu najważniejsze kwestie. Pozdrawiam

  15. miro pisze:

    Myślałem że fb to portal społecznościowy i komunikator, ale że można zarabiać.
    miro ostatnio opublikował..Pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkachMy Profile

  16. Artur pisze:

    Właściwie to nie ma co zadawać pytania czy FB jest potrzebny do promocji. Dobre pytanie to jak wykorzystać ten portal w biznesie. Chyba każdy się ze mną zgodzi, że FB staje się coraz bardziej komercyjne. Nawet firma weszła do top 10 najbogatszych firm świata wg Forbes’a a to znaczy, że będzie chciała zarabiać jeszcze więcej.
    Artur ostatnio opublikował..Czym różni się usługa bagażówka od przeprowadzki?My Profile

  17. frez pisze:

    Facebook jest dobrym sposobem na zagrabienie. Dzięki reklamie na FB można ustawić docelową grupę odbiorców i pozyskać klientów i tym samym sprzedawać swoje produkty.

  18. Karol pisze:

    Wato korzystać z Facebook dla biznesu. Ostatnio zauważyłem że duża część Firm organizuje konkursy gdzie trzeba dodać osoby w komentarzu i zachęcić do brania udziału w konkursie. Według mnie bardzo fajnie i szybko budują sobie grupę odbiorców.
    Karol ostatnio opublikował..Co daje hurtowniaMy Profile

  19. Dominik pisze:

    Pomimo tego, że w internecie zaczęły pojawiać się nowe portale społecznościowe to Facebook jest nadal najpopularniejszą platformą, dzięki której możemy komunikować się z fanami. Ktoś wspomniał w tym temacie o niskich zasięgach na facebooku co jest z pewnością zmorą wielu przedsiębiorców. Dzisiaj, żeby dotrzeć do ludzi – nawet tych, którzy polubili nasz fanpage trzeba zapłacić.

  20. Norbert pisze:

    tak jak ktoś napisał powyżej : szkoda że fb staje się miejscem do robienia pieniędzy
    Norbert ostatnio opublikował..Dobry wóz paszowy FIDER od ZAMET z PłockaMy Profile

  21. Luna pisze:

    Na pewno Facebook jest pomocnym narzędziem w biznesie. I nie mówie tu tylko o reklamie. Możemy tworzyć grupy, szukać nowych klientów i zwiększać rozpoznawalnosć naszej marki. Faceboo to wg mnie przyłosć.
    Luna ostatnio opublikował..Czy mogę skonsolidować chwilówki?My Profile

  22. Kamcia pisze:

    Badania mówią, że Facebook nie sprzedaje. Moim zdaniem jest to częściowa prawda. O ile Fb nie sprzedaje bezpośrednio to robi to pośrednio poprzez budowanie wizerunku marki. Image brandu przekłada się na sprzedaż, ale niestety jest nie niemierzalne.
    Kamcia ostatnio opublikował..Rodzaje syfonówMy Profile

  23. Fb zawsze był i będzie narzędziem na którym możemy tylko skorzystać. A że pewne funkcje są płatne? Myślę że dobrze, bo inaczej zalała by nas (użytkowników) fala chłamu.

  24. Robert pisze:

    Ciekawe czy przyjdzie taki czas, że z Facebooka będą korzystały wszystkie firmy. Na pewno jest ich coraz więcej, więc jest to dobry sposób na zdobywanie nowych klientów.
    Robert ostatnio opublikował..Vivus i problemy ze spłatąMy Profile

  25. Direct pisze:

    Facebook to idealne rozwiązanie dla sklepów, firm sprzedażowych oraz producentów różnorodnego sprzętu lub odzieży. Sam mam profil na FB z własnym sklepem obuwia profilaktycznego i jeśli chodzi o promocję, to przyznam szczerze, że od kiedy działam na Facebooku poprawiła mi się znacznie liczba klientów. Skorzystam również z Twoich porad. Dzięki za informacje. Pozdrawiam
    Direct ostatnio opublikował..Poznajemy usługę direct mailingMy Profile

  26. Justyna pisze:

    Dzisiaj firma która nie ma fanpage’a to tak jakby się nie reklamowała. Jednak nie każda firma powinna go mieć. Niestety jeżeli klient nie dostanie fachowej pomocy od razu, np. od telefonii komórkowej to nie omieszka napisać później też o tym na w komentarzu. Co prawda, to ma też swoje dobre strony. Bo wtedy firma musi pomóc klientowi rozwiązać problem, i może ktoś miał podobny problem to może go od razu rozwiązać. Z drugiej strony czarny PR staje się bardziej widoczny.

  27. PD pisze:

    Fanpage to ciekawa i miła sprawa. Zdecydowanie pomaga w biznesie. Im więcej osób może zobaczyć nas tym lepiej, a Facebook to ułatwia.

  28. Marcin pisze:

    Bardzo fajny artykuł :)
    Facebook jest bardzo przydatny w biznesie, ale przede wszystkim trzeba go wykorzystać w umiejętny sposób. Należy odejść od utartych schematów, bo one już się ograły i nie do końca działają. Trzeba działać lepiej, inaczej.

  29. Maras pisze:

    Najgorsze są strony które bez naszej wiedzy lajkują po kliknknięciu w cokolwiek i już automatycznie wyświetla się wpis na naszej tablicy
    Maras ostatnio opublikował..Polska, także zachwycaMy Profile

  30. Arek pisze:

    Mam wrażenie, że Facebook z miesiąca na miesiąc ma coraz większe znaczenie w biznesie. Wiele nawet ogromnych Europejskich firm zauważa, że tędy podąża obecnie świat. My również niebawem zajmiemy się naszym firmowym Facebookiem.

  31. Monia pisze:

    Prowadzenie fanpages i reklama na FB daje spory zasięg i pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów.
    Monia ostatnio opublikował..mySales w pigułce – lekarstwo na wzrost efektywności Twojej Firmy, część 2My Profile

  32. Karolina pisze:

    Moim zdaniem także dobrze, że niedługo zasięg postów bez budżetubędzie równy 1%. Dzięki temu treści będą bardziej wartościowe i target dobrze określony. Facebook idzie w dobrym kierunku – eliminując wszystkie bzdurne serwisy

  33. Łukasz pisze:

    Dziękuję za pomoc! Zamierzam umieścić swój biznes na Facebooku i Pański artykuł wyjaśnił mi kilka spraw.
    Łukasz ostatnio opublikował..Wakacyjny wyjazd dziecka a jego finanseMy Profile

  34. Basia pisze:

    No właśnie, obecnie coraz trudniej jest sprawić, by użytkownik wrócił do Ciebie. Chyba ogromnym błędem na Facebooku jest umieszczanie zdjęć stockowych, czy nawet wpisów bez zdjęć, grafik. Czytamy obecnie obrazem i to nas przykuwa… Niestety albo i stety ;)

  35. Józef pisze:

    Szczerze powiedziawszy, w natłoku rozmaitych technik promocji, chwytów marketingowych, SEO i innych rzeczy, cieszy człowieka że FB będzie uproszczony. Zawsze to mniej na głowie. A FB, niestety, jest skuteczny.
    Józef ostatnio opublikował..Jak wybrać samochód na wesele?My Profile

  36. Patrycja pisze:

    Portale społecznościowe to miejsce gdzie istnieć powinna każda firma. Pozytywne kreowanie wizerunku poprzez krótkie, ciekawe, czasem może i zabawne treści nie tylko przedstawi profil naszej działalności ale i przybliży nasze sylwetki klientom.Facebook Ads czy fanpage to z pewnością świetna i tania :) promocja naszej firmy czy biznesu.

  37. Tomek pisze:

    Facebook na stronie danej firmy jest również ważnym czynnikiem świadczącym o tym, że firma w ogóle jest aktualna. Ile zdarza nam się sytuacji, gdzie strumień social media już dawno nie był aktualizowany, jako potencjalny klient wnioskuje, że firma może już nie funkcjonować :)
    Tomek ostatnio opublikował..Specjaliści również się ucząMy Profile

  38. Krystian pisze:

    To całkowita prawda. Zgadzam się w stu% z przedmówcami i oczywiście z treścią artykułu.
    Krystian ostatnio opublikował..No feed items at the momentMy Profile

  39. Adam pisze:

    Co z tego, że stworzymy profil na FB skoro FB drastycznie ogranicza zasięg naszych postów. Obawiam się, że wszystko idzie w stronę zarobkową a nie użyteczności.
    Adam ostatnio opublikował..Pierwsze objawy ciąży – wczesne objawy ciążyMy Profile

  40. Kamil Bak pisze:

    No ‚fejsbuk’ to teraz podstawa i zdecydowanie warto z niego skorzystać przy firmach i właściwie każdym biznesie
    Kamil Bak ostatnio opublikował..Dane teleadresowe.Importer nici.My Profile

  41. WO pisze:

    Z mojego doświadczenia (zajmowałam się fanpage’ami) wynika, że Facebook nie sprzedaje. Wyjątkiem są fanpage’e osób wykonujących jakieś rękodzieła na zamówienie i promujących swoje usługi przez marketing szeptany.

  42. Paryżanin pisze:

    Facebook to bardzo dobre źródło komunikacji z dotychczasowymi jak i nowymi Klientami. Dodatkowo FacebookAds to super kanał reklamowy. Wszystkim polecam korzystanie z Facebooka w celach biznesowych bo przynosi to wymierne korzyści. Artykuł bardzo przydatny, dziękuję! :)
    Paryżanin ostatnio opublikował..Metro w ParyżuMy Profile

  43. norbert pisze:

    Jak żyć tylko dla biznesu??

  44. Adam pisze:

    Zdecydowanie posiadanie swojego fanpage’a przynosi efekty pod postacią promocji. Ludzie mogą się dowiedzieć co robisz, gdzie robisz, co planujesz. Ja założyłem funpage nt. mojego gabinetu stomatologicznego który funkcjonuje bez zarzutów. Tak a pro po fanpage’ów kończę zamawiać rzeczy na dent-r.pl do mojego gabinetu i idę z updateować status! Pozdrawiam ;- )

    • Artur Wiktor pisze:

      Dokładnie tak. Facebook buduje konkretny wizerunek, jeśli jesteśmy systematyczni i wytrwali w tym co robimy. Niezależnie od branży możemy w taki sposób działać na Facebooku. Adamie proponuję przetestować aktywność na profilu prywatnym i w ustawieniach zmienić na „publiczny”. Na fanpage portal ogranicza zasięg jeśli nie ma aktywności fanów.
      Artur Wiktor ostatnio opublikował..Po co budować relacje – 3 powodyMy Profile

  45. Genituram pisze:

    No właśnie. FB jest niezbędny w dzisiejszym biznesie. Przynajmniej, jeśli ktoś chce zdobywać klientów i rozpowszechniać informacje na temat swojej firmy. Bez Social Media trudno byłoby to zrobić. Ja, dla przykładu, często sprawdzam profil danej firmy na FB, jeśli mam z nią zacząć współpracę. Podobnie jest z zatrudnianiem pracowników. Zawsze wyszukuję profile interesujących mnie kandydatów. Już niejednokrotnie zdobywałem tą drogą ważne informacje, których na rozmowie kwalifikacyjnej bym nie poznał. Raz nawet zdarzyło się, że poznałem orientację seksualną kandydata (całkiem niezamierzenie). Po dwóch miesiącach jego pracy, okazało się, że miałem rację. Oczywiście akurat ta informacja kompletnie nie wpłynęła na moją decyzję, co do zatrudnienia, ale jest dobrym przykładem na to, jak można wykorzystać FB w biznesie.

  46. Darek pisze:

    Ciekawy poradnik :) Na pewno mi się przyda w najbliższym czasie ;)

  47. Paweł pisze:

    Facebook to idealne miejsce na reklamę, zarówno dla małych, lokalnych jak i dużych firm. Niestety (albo stety), niektórzy swoimi działaniami na facebooku zamiast zachęcać odstraszają ;)

  48. Paweł pisze:

    Wielu ludzi nie wyobraża sobie życia bez porozumiewania się ze znajomymi i śledzenia ich na Facebooku, więc można połączyć przyjemne z pożytecznym zarabiając na tym.

  49. Marli pisze:

    Mimo, że social media sa teraz absolutna podstawa w niektorych biznesach, wielu klientów wciąż myśli ze FB nie sprzedaje, że nie po co ładować w niego pieniędzy…

  50. Robert pisze:

    Fanpage na Facebooku w dzisiejszych czasach to podstawa dla każdego kto prowadzi jakikolwiek biznes w internecie. Nie korzystanie z tego narzędzia to po prostu marnowanie potencjału i dobrowolna rezygnacja z potencjalnych klientów.
    Robert ostatnio opublikował..Zapytaj Garyego / Gary VaynerchukMy Profile

  51. Karol pisze:

    Ale fanpage to za mało. Trzeba też korzystać z płatnego konta reklamowego, Facebook Live itd. Możliwości jest wiele.
    Karol ostatnio opublikował..Zaopiekujemy się Waszymi KierowcamiMy Profile

  52. Nowy Sącz pisze:

    Tylko generalnie na facebooku siedzą młode osoby, a jak naszym targetem są branże mało popularne typowo specjalistyczne to fb nie jest tak przydatny.
    Nowy Sącz ostatnio opublikował..Aqua aerobikMy Profile

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Czemu służy to pytanie?