Blog WordPress – Jak dodać i modyfikować wpisy?

Blog WordPress

Gdy już ustawiłeś opcje według własnych potrzeb nadszedł czas na pierwszy wpis na blogu. W tym artykule znajdziesz odpowiedź jak stworzyć artykuł oraz co możesz później z nim zrobić. Jeśli jeszcze nie wiesz jak zrobić bloga na WordPressie, to najpierw przeczytaj mój wcześniejszy artykuł i zobacz w nim filmy.

Dodanie i modyfikacja wpisu blog WordPress

Jak rozpocząć edycję wpisu?

Wejdź do zakładki Wpisy -> Wszystkie wpisy, aby zobaczyć jakie wpisy do tej pory zostały utworzone. Wygląda to tak jak na obrazku poniżej.

Dodanie nowego wpisu WordPress

Na początku zobaczysz pierwszy przykładowy post. Zacznę może trochę od końca, czyli jak zmodyfikować wstępnie wpis. Kliknij tytuł wpisu, aby wejść w jego edycję. Na tym obrazku pokazałem stronę kokpitu bloga, który założyłem na wordpress.com. Tam nie robiłem modyfikacji, więc widać pierwszy domyślny wpis. Jednak dalej będę pokazywał na moim blogu testowym zainstalowanym lokalnie na moim komputerze. Okno edycji wpisu wygląda tak:

Edycja wpisu WordPress

Teraz możesz zmienić tytuł wpisu i jego treść. Pamiętaj, aby kliknąć przycisk Aktualizacja po prawej stronie, aby zapisać zmiany. Po zapisie przechodzę od razu do drugiej zakładki w przeglądarce internetowej, gdzie mam otwarty swój blog. Klikam Strona główna, gdzie aktualnie wyświetlane mam wpisy, lub jeśli jestem na tej stronie to wciskam klawisz F5 na klawiaturze, który odświeża zawartość strony. W ten sposób na bieżąco mogę podejrzeć efekty mojej pracy.

Jak usunąć wybrany wpis?

Inną drogę jaką możesz wybrać będzie usunięcie przykładowego wpisu i stworzenie całkowicie nowego. Jeśli uznasz, że dany post nie powinien być na Twoim blogu, to usuń go. Teraz pokażę Ci jak to zrobić.

Usunięcie wpisu WordPress

Wejdź do zakładki Wpisy -> Wszystkie wpisy. Najedź kursorem myszki na tytuł posta i pod nim pojawią się linki. Kliknij Kosz. Wybrany post znajdzie się w koszu. Jest to miejsce przejściowe. Wejdź do kosza.

Wpis w koszu WordPress

Pojawią Ci się posty, które przeniosłeś do kosza. Najedź kursorem myszki na nazwę posta i pod nim pojawią się dwa linki:

Przywróć – wybrany wpis ponownie pojawi się na blogu

Usuń na zawsze – usuwa całkowicie wpis bez możliwości jego odzyskania

Usunięcie wpisu na zawsze WordPress

Jak dodać nowy wpis?

Nadszedł czas na stworzenie pierwszego artykułu na blogu. Wejdź do zakładki Wpisy -> Dodaj nowy.

Możesz oczywiście napisać tekst i sformatować go wyłącznie robiąc to na WordPress. Jednak jest inna możliwość, którą ja wykorzystuję. Tworzę artykuł na edytorze tekstu, w moim przypadku Word. Następnie wstępnie go formatuję do takiej postaci jaka mi odpowiada. Gdy skończę, to chcę go przenieść do WordPressa. Jeśli skopiuje w standardowy sposób, czyli kopiuj wklej, to w efekcie do mojego artykułu na blogu przeniosą się niepotrzebne znaki z Worda. Można tego uniknąć. Od tego momentu będę odnosił się do poszczególnych funkcji ponumerowanych na obrazku poniżej.

Formatowanie wpisu WordPress

Jak przenieść tekst z edytora tekstu do wpisu?

W tym celu kliknij ikonę numer 6, aby pojawiły się ikony w drugim rzędzie. Teraz wybierz funkcję numer 10 – Wklej z Worda. Najpierw skopiuj tekst artykułu z Worda, a następnie w tym okienku wklej skopiowany wcześniej tekst i na koniec kliknij przycisk Wstaw. Jeśli tekst zniknie z okna to wklej go ponownie. Błędy jak w każdym programie zdarzają się, ale można sobie z nimi poradzić tak jak w ten sposób teraz. Taki tekst skopiuje się z formatowaniem. Można też skopiować sam tekst, a sformatować go na WordPressie. Jeśli chcesz to zrobić, to kliknij sąsiednią ikonkę o numerze 9. Pojawi się podobne okienko jak wcześniej do wklejenia tekstu.

Wklejanie tekstu do wpisu WordPress

Różnica jest taka, że jest dodatkowa opcja Zachowaj złamania linii. Jeśli ją zaznaczysz to WordPress weźmie pod uwagę dodatkowe odstępy między wierszami, które powstały z użycia klawisza Enter. Bez jej zaznaczenie we wpisie pojawi się ciąg znaków.

Dobrym rozwiązaniem jest podejrzenia modyfikacji wpisy przed jego umieszczeniem na blogu. WordPress daje taką możliwość. Kliknij po prawej stronie przycisk Podejrzyj pod numerem 17.

Jakie opcje formatowania wpisu są dostępne w WordPress?

WordPress pozwala na podstawowe formatowanie tekstu jak w edytorze tekstu.

W grupie tego typu funkcji pod blokiem ikon pod numerem 1 są:

  • pogrubienie, pochylenie i podkreślenie zaznaczonego tekstu,
  • wypunktowanie lub wyliczenie elementów listy tak jak w tej liście, którą teraz czytasz,
  • oznaczenie wybranego akapitu jako cytat – wygląd cytatu zależny jest od ustawień szablonu w plikach CSS,
  • wyrównanie tekstu względem lewej lub prawej strony oraz wyśrodkowanie.

Ciąg dalszy takich funkcji jest w grupie pod numerem 8, czyli:

  • podkreślenie,
  • wyjustowanie,
  • zmiana koloru czcionki.

Jak dodać lub usunąć odnośnik we wpisie?

W grupie pod numerem 2 są ikony, które dodają lub usuwają odnośnik w tekście. Jeśli chcesz dodać link w swoim artykule do zaznacz tekst, który ma stać się linkiem, a następnie kliknij pierwszą ikonę z tej grupy w postaci łańcucha (Wstaw/edytuj odnośnik). Pojawi się takie okno:

Wstawianie linku do wpisu WordPress

W polu Adres URL wpisz pełny adres do strony internetowej zaczynając od http://, do której ma prowadzić ten link. W polu Tytuł wpisz nazwę jaka ma się pojawiać nad linkiem, gdy najedzie się na niego kursorem myszki. Jeśli link prowadzi do zewnętrznej strony, to warto zaznaczyć opcję Otwórz odnośnik w nowym oknie/nowej karcie. Dzięki tej opcji po kliknięciu tego linku strona internetowa otworzy się w nowym oknie lub zakładce przeglądarki internetowej, a Twój blog będzie wciąż otwarty. Jeśli natomiast Twój link będzie prowadził do innej podstrony Twojego bloga, to kliknij Lub dodaj odnośnik do istniejących treści. Poniżej pojawi się spis podstron Twojego bloga. Zaznacz jedną z nich, a wtedy Adres URL i Tytuł wypełni się automatycznie. Na koniec oczywiście kliknij Dodaj odnośnik.

Link możesz usunąć w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że zaznaczysz tekst, który jest linkiem, a następnie kliknij ikonę sąsiednią z rozerwanym łańcuchem (Usuń odnośnik).

Jak sprawdzić błędy pisowni w WordPress?

Jeśli nie sprawdziłeś ewentualnych błędów w pisaniu na edytorze tekstu, to możesz to zrobić na WordPress. Kliknij strzałkę obok ikony numer 4 i wybierz z listy język w jakim napisałeś tekst. Następnie kliknij ikonę 4, aby rozpocząć sprawdzanie pisowni. Polecam sprawdzić tekst na edytorze tekstu, a później wkleić gotowy i sprawdzony tekst do WordPressa.

Jak ułatwić sobie pisanie tekstu wpisu w WordPress?

Pod numerem 5 kryje się tryb pełnoekranowy. Warto z niego skorzystać, gdy chcesz skupić się na pisaniu tekstu. Po jego napisaniu zajmujesz się formatowaniem. Ja wybieram opcję pisania na Wordzie, a poprawki formatowania robię na WordPress.

Jak skutecznie wyróżnić bloki tekstu?

Prawie zawsze wykorzystuję formatowanie pod numerem 7. Na tej liście wybieram jeden z rodzajów nagłówków. Zaczynam tytułować sekcje artykułu nagłówkiem H2, a czym bardziej rozbudowany artykuł to kolejne nagłówki o niższych numerach. Nagłówek H1 jest zarezerwowany dla tytułu artykułu. Jednak to już jest uzależnione od szablonu strony. Tak samo jest z wyglądem nagłówków. Takich zmian możesz dokonać w plikach Arkuszów stylów CSS. Wygląd tekstu, który teraz widzisz przy dodawaniu i modyfikacji wpisu jest inny niż na stronie, ponieważ jest to tylko podgląd . Wygląd na stronie www zależy tak jak już wspomniałem od formatowania zawartego w plikach CSS.

Jakie inne pożyteczne funkcje podczas pisania daje WordPress?

Pod numerem 11 jest gumka, która usuwa formatowanie zaznaczonego tekstu.

Pod numerem 12 możesz dodać znaki specjalne, których nie znajdziesz na klawiaturze. Każdy znak ma swój odpowiedni kod. Są różne podziały kodowania znaków, ale to nie ma teraz znaczenia.

W bloku numer 13 możesz robić wcięcia akapitu. Wystarczy, że umieścisz kursor pisania tekstu w wybranym akapicie i klikniesz drugą ikonę z tej grupy. Kliknięcie ponowne tej ikony robi większe wcięcie. Wcięcie można zmniejszyć drugą ikoną obok.

W zestawie numer 14 są często wykorzystywane i ratujące sytuację ikony. Pierwsza, z wyglądu strzałka w lewo cofa ostatnią wykonaną akcję, a druga ponawia cofniętą akcję.

Jak dodać kategorie i tagi do artykułu?

Dodanie kategorii i tagów do wpisu WordPress

Przed opublikowaniem wpisu warto jeszcze umieścić go w odpowiedniej kategorii, aby czytelnik mógł szybko zorientować się o czym jest ten artykuł. Po prawej stronie kliknij link Dodaj nową kategorię. Wpisz jej nazwę, która odzwierciedli treść zawartą w tym artykule. Na koniec kliknij przycisk Dodaj nową kategorię. Wpisy mogą należeć do kilku kategorii, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wystarczy, że w ten sposób dodasz kolejne kategorie. Możesz też utworzyć podkategorie. W tym celu wybierz z listy Kategoria nadrzędna tą, w której ma się znaleźć nowa podkategoria. Możesz zrobić więcej takich zagnieżdżeń. Wszystkie utworzone kategorie i podkategorie pojawią się w okienku. Z ich listy zaznacz te, które są odpowiednie do danego artykułu. Nowe kategorie możesz też utworzyć w zakładce Wpisy -> Kategorie.

Bardziej szczegółowo możesz opisać treść swojego artykułu tagami, które możesz wpisać niżej pod kategoriami oddzielając je przecinkami. Po wpisaniu i kliknięciu przycisku Dodaj pojawią się tagi poniżej. Obok tagów są znaki x. Gdy go klikniesz usuniesz dany tag. To czy skorzystasz z kategorii i tagów zależy tylko od Ciebie. Są różne podejścia do tego. Aktualnie wykorzystuje obie opcje, ale teraz myślę nad tym, aby zmienić strukturę mojego bloga i zostawić same kategorie.

Jakie inne przydatne opcje daje WordPress przy wpisach?

Możesz do artykułu przypisać obrazek jako ikonę wpisu. Pojawi się on na początku artykułu.

Może się tak zdarzyć, że nie skończysz pisać artykułu, więc nie chcesz go publikować na blogu, ale jednocześnie zachować pracę. W tym celu kliknij pod numerem 16 Zapisz szkic. Później do szkicu wrócisz i gdy skończysz artykuł dopiero wtedy opublikujesz.

Poniżej przycisku Zapisz szkic jest parę przydatnych opcji. Obok napisu Stan: Szkic kliknij link Edytuj. Z listy możesz oprócz szkicu wybrać Oczekuje na przegląd. Ta opcja jest przydatna, gdy stronę internetową prowadzisz razem z innymi osobami. Jedna osoba przykładowo pisze artykuły, a inna je sprawdza. Ta opcja daje taką informację dla osoby, która przegląda wpisy.

Dalej jest Dostępność. Domyślnie wpis po opublikowaniu jest od razu dostępny dla wszystkich. Tutaj możesz to zmienić. I tak po kolei pod Publiczne jest opcja  Przyklej ten wpis do strony głównej. Jeśli to zaznaczysz ten wpis nabierze wyższej rangi tak, że zawsze będzie on pokazywany jako jeden z pierwszych na górze strony. Pamiętasz, że posty na blogu pojawiają się od najnowszych na początku strony. Gdy przykleisz wpis, to pojawi się on na samej górze, pomimo że może już być starszym wpisem od reszty.

Zabezpieczone hasłem – wpisz tutaj hasło. Osoby, które znają hasło będą mogły przeczytać ten artykuł. Dobra opcja, gdy chcesz dać dostęp do pewnych wpisów tylko wybranym osobom.

Prywatne – ten post nie będzie widoczny dla czytelników, a tylko dla Ciebie. Przykładowo chcesz oprócz artykułów dla wszystkich, zrobić wpisy o swoim życiu i przemyśleniach w postaci prywatnego elektronicznego pamiętnika dostępnego wszędzie gdzie jest Internet.

Opublikuj – zamiast pokazać światu od razu swój wpis, możesz odroczyć to na konkretny dzień i godzinę. Przykładowo jak stworzysz kilka artykułów naraz, bo masz czas i wenę twórczą, to nie publikuj ich wszystkich od razu. Skorzystaj z tej opcji i ustaw każdemu z nich, aby pojawił się na blogu co kilka dni.

Przed opublikowaniem możesz jeszcze zmienić wygląd linku do tego wpisu. Pod tytułem jest bezpośredni odnośnik. Obok niego kliknij przycisk Edytuj i wpisz tekst jaki będzie Ci odpowiadał. Odradzam używania spacji, znaków specjalnych i polskich liter. Wyrazy najlepiej oddzielać myślnikiem.

Jak podzielić wpis na wstęp i całość?

Po opublikowaniu pojawi się cały tekst artykułu. Jeśli dodasz kolejne wpisy pojawią się one na jednej stronie. W ten sposób będzie bardzo dużo tekstu na jednej stronie, co nie jest wskazane. Lepszym rozwiązaniem jest zebranie na stronie tytułów i krótkich opisów danego artykułu, z możliwością kliknięcia przycisku np. Czytaj dalej. W efekcie pojawi się nowa strona, na której jest cała treść tylko i wyłącznie tego jednego artykułu. Skorzystaj z funkcji, która kryje się pod ikoną o numerze 3, aby to zrobić. Ustaw kursor w miejscu, gdzie chcesz dokonać podziału artykułu i kliknij tą ikonę. Pojawi się w treści znacznik More.

Jak wyłączyć komentarze przy wybranym wpisie?

Na liście wpisów pod tytułem posta wybierz Szybka edycja.

Szybka edycja wpisu WordPress

Tutaj możesz wykonać wybrane modyfikacje co wcześniej w pełnym trybie edycji. To okno chciałem Ci pokazać, ponieważ tutaj możesz szybko ustawić dwie istotne opcje. W poprzednim artykule wspomniałem, że dla każdego wpisu możesz zezwolić na komentarze i wysyłanie sygnałów o dodaniu nowego wpisu. W szybkiej edycji możesz tutaj te opcje włączyć lub wyłączyć dla danego posta. To jest dobre, gdy ogólnie chcesz, aby ludzie komentowali na Twoim blogu. Jednak czasem zdarzy się, że chcesz, aby na wybranej stronie lub wpisie wyłączyć komentarze.

Zakładki pod numerem 15 omówię w kolejnym artykule.


Jeśli podoba Ci się artykuł to kliknij poniżej przycisk „Lubię to!”.

Wpisz poniżej swój komentarz dotyczący tego wpisu i filmu. Jeśli coś jest dla Ciebie niejasne lub masz dodatkowe pytania, to wpisz je poniżej. W jakich kategoriach utworzysz swoje wpisy?

Paweł Protaś podpis

Następny artykuł z tej serii to Blog WordPress – Jak dodać i modyfikować strony?

Podziel się na:
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Blip
  • Śledzik
  • Google Bookmarks
  • Gadu-Gadu Live
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Forumowisko
  • Kciuk.pl
  • LinkedIn
  • Drukuj

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:

  • wordpress jak dodać nowy tekst w zakłada bloga

Komentarze: 69

  1. Ali pisze:

    co zrobić aby wpis na stronie głownej nie był pokazany w całości a jedynie zawierał kilka wierszy tekstu?

    • Jak to zrobić napisałem pod koniec tego artykułu w sekcji pod tytułem „Jak podzielić wpis na wstęp i całość?”. Ustaw kursor we wpisie, gdzie chcesz podzielić artykuł. Następnie kliknij ikonę, którą na odpowiednim obrazku w tym artykule oznaczyłem numerem 3.

  2. Robert pisze:

    Dodałem nową stronę – jak umieścić na niej wpis?

    • Nowa strona, czyli strona statyczna? W WordPress rozdzielone jest tworzenie stron statycznych od wpisów. Wpisy mają kategorie i tagi, a strony statyczne nie, ale za to można im przypisać szablon, jaki jest dostępny w wybranym motywie, co daje dużą elastyczność. Opisz mi co dokładnie chcesz uzyskać.

  3. Monika pisze:

    Witam czy jest możliwość utworzenia nowej strony tak, aby po kliknięciu w nią otwierała się autoamtycznie na innym blogu, bądź stronie? I czy można zrobić listę tzn jeżeli najedziemy na zakładkę, chciałabym, aby rozwinęła się lista podkategorii. Z góry dziękuję za odpowiedź

    • Witaj Moniko. Podałaś adres do swojego bloga, ale mi się nie pokazuje.
      Pierwszego pytania nie za bardzo rozumiem. Co konkretnie chcesz kliknąć na stronie, aby strona pojawiła się na innym blogu? Chodzi o link na stronie, a może o kliknięcie w link menu?
      Do drugiego pytania to wybierz motyw, który ma rozwijane menu. Większość menu tak działa. Motyw też powinien obłsugiwać menu, co znaczy, że możesz do menu dodać co chcesz, np. kategorie i wtedy będziesz miała w menu kategorię, a po najechaniu na niej rozwinie się podmenu z podkategoriami. O tworzeniu menu napisałem w innym wpisie.

  4. Korepetycje pisze:

    Jak wprowadzić odnośnik w artykule z tzw. palca?

  5. darek pisze:

    Witam serdecznie dopiero zaczynam przygodę z systemem stąd moje pytanie jak podzilić stronę ? w edytorze jest ikonka i w podgladzie poakzuje podizął strony ale już na stronie nie, będę wdzięczny za każdą podpowiedź

    • O jaki podział chodzi? Może o podział wpisu na wstęp i całą treść? Jeśli tak, to ta opcja nie zawsze będzie działała, bo może zostać nadpisana przez dodatkowe opcje włączonego motywu. W takim przypadku należy odszukać opcję w motywie, która nadpisuje ten podział i wyłączył ją.

  6. jula pisze:

    dodałam nową strone (obok strony startowej) Jak dodać wpis do tej drugiej strony pt TROCHE O MNIE ?

    • Witaj Julio. Widziałem Twojego bloga. Jest on na darmowej platformie blogowej blog.pl. Artykuły, które do tej pory napisałem dotyczą platformy blogowej WordPress.org. Nie wiem jak wyglądają od środka możliwości blog.pl. Jednak wydaje mi się, że u Ciebie strona „Trochę o mnie” jest stroną statyczną, czyli wrzucasz tam jedną treść i taką treść rzadko się zmienia. Natomiast wpisy pojawiają się na stronie głównej lub na liście wpisów o wybranej kategorii wpisu. U Ciebie na przykład są 3 wpisy i każdy ma kategorię „Bez kategorii”.

  7. Barok pisze:

    A jak dac rangi przy wpisach? Chodzi mi o to że jak ktos będzie pisał jakiś post na stronie to przy jego podpisie będzie ranga np. HeadAdmin.

    • Chodzi Ci pewnie o jakiś dodatkowy tekst lub obrazek przy nicku lub imieniu i nazwisku autora wpisu na blogu. Jeśli tak, to wymaga to dodatkowych zmian w kodzie WordPressa, czyli np. skorzystać z wtyczki. Takiej wtyczki jeszcze nie spotkałem, bo nie pomyślałem, aby taki dodatek byłby mi potrzebny. Jak konkretnie chcesz wykorzystać tą dodatkową opcję? Bo wydaje mi się, że chcesz, aby wielu autorów pisało wpisy na blogu i każdego jakoś wyróżnić.

  8. justyna pisze:

    Witaj Pawle, zakładam bloga na WP, kupiłam szablon w themeforest, ale uczę się na Twoich filmikach w YT i blogu, super informacje:-).

    we wpisie wstawiam zdjęcie, a na stronie w opisie przy slajderze pojawia mi się kod obrazka, przed właściwym wpisem. Jak usunąć ten kod?
    Nie umiem też zamienić „read me” na „czytaj więcej”, jest na to jakiś sposób?
    będę wdzięczna za pomoc/ pozdrawiam/ justyna
    justyna ostatnio opublikował..Dubrownik – głośno i tłoczno w perle AdriatykuMy Profile

    • Witaj Justyno.
      Nie za bardzo rozumiem jak wygląda Twój problem. Zobaczyłem Twojego bloga i dobrze wygląda. Jeśli problem występuje przy konkretnym wpisie, to podaj mi link do niego, abym mógł zobaczyć ten kod, o którym mówisz.
      Jeśli chodzi o napisy w języku angielskim na stronie, to można je przetłumaczyć. Najczęściej motywy są całe w języku angielskim. Jednak mogą też mieć pliki z innymi językami, jeśli są przystosowane do tłumaczenia. Ja tłumaczę motywy sam za pomoca programu poedit. Na swoim blogu nie umieściłem filmu jak to robię, ale taki film jest dostępny w moim szkoleniu „Jak założyć bloga?”. Możesz śmiało z niego skorzystać, bo jeszcze udostępniam go za darmo.

      • justyna pisze:

        Dzięki Pawle, za odpowiedź:-), zmieniłam wygląd strony i problem z kodem obrazka zniknął. Pozostaje problem read me and leave a comment, więc obejrzę twoje szkolenie

        pozdr/justyna

  9. kinga pisze:

    Dziękuję za super artykuł bardzo był mi pomocny. Mam jeden problem i związane z nim pytanie:
    W jaki sposób mogę ustawić w edytorze tekstu WordPressa aby przycisk enter nie generował pisania od nowego akapitu. Bardzo mnie to męczy. Czasami chcę coś napisać po prostu od nowej linii ale bez odstępu pomiędzy wierszami. WordPress generuje automatycznie po wciśnięciu enter odstęp jednej linijki pomiędzy wierszami.
    Jest na to sposób??

    • Gdy używasz klawisza Enter to tworzysz nowy akapit. Odstęp między akapitami jest ustalony w pliku CSS, który odpowiada za wygląd strony. Wiem, że czasem przydaje się wymuszenie złamania wiersza bez tworzenia nowego akapitu. Możesz to zrobić przechodząc do zakładki Tekstowy.

      Normalnie podczas edycji wpisu lub strony jesteś w zakładce Wizualny. Masz ikony do formatowania i możesz ich użyć, aby zmienić podstawowy wygląd tekstu. Formatując tekst tworzysz tak naprawdę znaczniki języka HTML, z którego składa się każda strona internetowa. W zakładce Tekstowy będziesz widziała kod HTML tego wpisu, który aktualnie edytujesz. Ustaw kursor myszy za wyrazem, po którym chcesz złamać wiersz. Wstaw tam znacznik <br />
      Zaktualizuj wpis i zobacz czy odniosło to efekt.

  10. kinga pisze:

    Och i jeszcze jedno pytanie. Czy bardzo przydatna opcja informowania o nowych komentarzach na maila jest standardowa w wordpressie? Czy to jakiś plagin jak można tą opcje zainstalować.
    Z góry dziękuję za pomoc.

  11. Tete pisze:

    Dzięki za artykuł. Udało mi się przywrócić posta, który został skasowany przez informatyka-blondyna!!!

  12. Tomasz pisze:

    Witam mam taki problem, chciałbym aby posty pojawialy sie kolo siebie w lini a nie jeden pod drugim jak to zrobic? Dodam ze robie to we wlasej skorce i nie chce stosowac gotowego stylu….

    • Witaj Tomaszu. To wymaga zmian w kodzie styli – pliki CSS w Twoim motywie. Jeśli wcześniej nie pisałeś kodu w plikach CSS, to nie będzie mi tak łatwo wytłumaczyć jak to zrobić. Rozumiem, że chcesz zrobić układ kolumnowy. Zajawki wpisów na stronie głównej w 2 lub 3 kolumnach, czy tak?

  13. hck pisze:

    Jak we wpisie dodać do menu ikonki które tu są o nr od 7 do 14? Nie mam tych formatów, a potrzebuję zmian koloru czcionek i wielkości. Mam najnowszy WP.
    dzięki

    • Witaj. W tym wpisie poniżej obrazka, gdzie ponumerowałem ikony jest podtytuł „Jak przenieść tekst z edytora tekstu do wpisu?” a pod nim pierwsze zdanie „W tym celu kliknij ikonę numer 6, aby pojawiły się ikony w drugim rzędzie.” Pewnie tego szukałeś, zgadza sie?

  14. slavinho pisze:

    hej, problem z moim blogiem posty nie dokonca wygladaja tak ja kbym chcial. tekst nie dokonca uklada sie po ,mojej mysli jak to zmienic?

    pilkarzepro.pl
    http://pilkarzepro.pl/2013/11/poszetka-co-jest/

    • Hej! Zajrzałem na Twój wpis. Tekst wygląda dobrze. Odstęp między obrazkami a tekstem jest za mały i za bardzo tekst zlewa się z obrazkami. Na dole masz wstawione 2 linki, które są tylko tekstem. Warto jest zrobić jako aktywne klikalne linki. Jaki dokładnie masz problem z tekstem? Opisz mi co chcesz zmienić.

  15. ing pisze:

    mam problem z dodaniem odnosnika. Robię wszystko zgodnie z instrukcja, jednak odnośnik nie chce sie załączyc. Czym to może byc spowodowane?

    • Czy dobrze rozumiem, że odnośnik nie jest aktywny? Możesz mi opisać krok po kroku co robisz, aby dodać odnośnik we wpisie?

      • ing pisze:

        zaznaczam tekst, który ma się stać linkiem, klikam wstaw/edytuj odnośnik, wpisuję adres strony,, zaznaczam, aby link otwierał się w nowym oknie i klikam dodaj odnośnik. Jednak nic się nie zmienia, zaznaczony tekst nie staje się linkiem.

        • To dziwna sytuacja, której jeszcze nie miałem. W takim przypadku musiałbym sam sprawdzić Twoją stronę i trochę potestować różne warianty, aby znaleźć przyczynę problemu. Jeśli chcesz, możesz do mnie napisać maila, w którym opisz swój problem i dane do logowania do panelu administratora WordPressa.

  16. punkwoman pisze:

    Cześć. zajrzałam tu bo myślałam, że znajdę radę na brak odstępów między wierszami. W opcji wpisywania je widzę, a na blogu już mi się nie wyświetlają.
    Od Ciebie nauczyłam się odnośnik robić. Po kilku próbach i kilku odświeżaniach się udało i mam w poprzednim wpisie.
    Dziwne to z tymi odstępami, bo poprzednio nie było problemów.
    Pozdrawiam i proszę zajrzeć jak można.
    punkwoman ostatnio opublikował..baba za kierownicąMy Profile

    • Nie wstawiło Ci akapitów. Sprawdź co się stanie jeśli tam, gdzie ma być odstęp na końcu zdania wciśnij 2 razy klawisz Enter, aby zrobiło się więcej miejsca między zdaniami. To powinno wstawić akapit.

  17. Ada pisze:

    Witam :)
    Publikując wpis zapisywałam go w formacie „galeria” i wyświetlała się miniaturka obrazka i część tekstu. A teraz nie działa :( Odznaczając galerię wyświetla się tylko część tekstu, ale bez miniaturki. O co chodzi ?

  18. Ada pisze:

    Dodam, że tak się porobiło po aktualizacji WordPressa.

  19. AnKa pisze:

    Jak mogę opublikować swój wpis?? Brak przycisku Opublikuj!! Nie można opublikować tego co się napisało?? Jest tylko Zapisz szkic oraz Oczekuje do publikacji. Po prostu nie ma przycisku Opublikuj, tak jak jest to na wszystkich filmach, które oglądałem chcąc rozwiązać ten problem. Jak zatem mogę dodać wpisy na blogu tak aby były one widoczne w necie??

    • Tak się dzieje, gdy konto na którym tworzysz wpis ma uprawnień do publikacji wpisów. Jeśli sama zakładałaś bloga, to powinnaś mieć uprawnienia administratora i to już jest dziwna sytuacja, gdy nie możesz publikować wpisów. Jak ktoś Ci założył konto na WordPressie, to mógł Ci nie nadać odpowiedniej roli, abyś mogła sama publikować wpisy.

  20. Albertk1990 pisze:

    Witam, mam pytanie odnośnie wpisów w wordpressie. Mianowicie jak mogę podzielić wpis na strony? Na przykład dodam wpis, który pojawi się na stronie głównej, lecz chciałbym aby on również istniał na stronie X. Ciągle szukam, szukam a nie mogę znaleźć. Wiem, że coś takiego istnieje bo przez przypadek trafiłem na pewnego bloga opartego na wordpressie, w którym ładnie są podzielone wpisy na strony. Nie wiem czy jeszcze tu trafię, więc prosiłbym o odpowiedź na maila

  21. Emilka pisze:

    Witam,

    Mam nadzieję, że uda mi się tutaj znaleźć rozwiązanie dla dwóch nurtujących mnie kwestii.
    Pierwszą z nich jest problem braku enterów/odstępów w ostatecznej wersji posta na blogu. Tekst zlewa się w całość pomimo, że w wersji roboczej odstępu są zachowane. (Kilka odstępów udało mi się wypracować dziwnymi sposobami, ale pomimo to tekst jest nadal za bardzo zlany)Próbowałam klikać enter wielokrotnie przy tworzeniu tekstu, ale to nie działa.
    Wcześniej działało to normalnie.

    Drugą kwestią są zamglone zdjęcia, które stają się wyraźniejsze dopiero po najechaniu na nie kursywą. Nie mogę znaleźć odznaczenia tej opcji w ustawieniach.

    Będę wdzięczna za wszelkie wskazówki

    pozdrawiam

    Emilka

    • Cześć Emilka.
      Przejrzałem kod Twojej strony. Wygląda na to, że podczas edycji wpisu każdy akapit ma nadane justowanie (wyrównanie do obu krawędzi strony) oraz margines dolny ustawiony na 0, więc dlatego nie ma odstępów. Zdjęcie są lekko za mgłą, bo to jest zakodowane w Twoim motywie. Szybko to mogę zmienić. Jeśli chcesz, abym to Ci zmienił i sprawdził sprawę z akapitami to prześlij mi na maila dane dostępu do panelu WordPressa.
      Pozdrawiam
      Paweł

  22. Emilka pisze:

    Dziękuję za szybką odpowiedź i cenne wskazówki. Wysłałam właśnie wiadomość prywatną zawierającą dane dostępu.
    Emilka ostatnio opublikował..Klasyk wśród kryjących podkładów czyli Max Factor Lasting PerformanceMy Profile

  23. moojszop pisze:

    Witam.
    Mam problem z odległością między liniami tekstu we wpisie. Chcąc zacząć nową linię tekstu kursor ustawia mi się za szeroko( odległość między liniami to przestrzeń jakichś dwóch linijek). Nie wiem jak to ustawić, aby linie tekstu były blisko jedna pod drugą.
    Pozdrawiam.

    • Witaj. To jest kwestia jak jest zakodowany wygląd motywu, którego używasz. To jest zapewne drobna zmiana w kodzie, aby były mniejsze odstępy między wierszami. Jeśli się nie mylę, to mógłbym zmienić to dla Ciebie, ale musiałbym mieć dostęp do kodu Twojej strony.

  24. WDamian pisze:

    Witaj jak mam usunąć artykuły które opublikowałem w katalogach wp nie ma tam możliwości edycji ani usunięcia załączam link do zrzutu ekranu

    http://fotowrzut.pl/WBSU81SBKW

    • Jak najedziesz myszką na tytuł wpisu to pojawią się pod nim linki do Edycji i Usunięcie. Sam tytuł wpisu też jest linkiem, który prowadzi do edycji wpisu. Jeśli nie masz możliwości edycji lub/i usuwania wpisu to znaczy, że nie masz uprawnień do tego.

  25. Krzychu pisze:

    Twój blog zawiera potężna wiedzę na temat jak postawić stronę na wordpressie.
    Krzychu ostatnio opublikował..Aranżowanie łazienki – meble akcesoria i dobra wentylacjaMy Profile

  26. alchymista pisze:

    Prawdziwy problem polega na tym, że nowa wersja WP 4.0.1 nie ma suwaka w edycji wpisu. W efekcie przy ruszaniu suwakiem przeglądarki tekst przesuwa się razem z całym panelem. Tagi wędrują do góry, kategorie do góry, a tekst niczym napisy na filmie chowa się pod przyciskami edycji… Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?

  27. Marcin pisze:

    Witam,
    Miałbym pytanko, a pro po umieszczania (artykułów ew nowych wpisów na innej stronie. Powiedzmy, że mam trzy strony: Muzyka/sport/gotowanie. Pisząc artykuł o gotowaniu i wybierając kategorie gotowanie. Umieszcza mi go w zakładce muzyka. Co należy zrobić, aby uniknąć tego?

    • Witaj Marcinie. Z tego co zrozumiałem to chcesz mieć 3 zakładki w menu, w których są spisy wpisów z konkretnej kategorii, np. gotowanie. Jeśli tak, to należy w tych zakładkach w menu umieścić linki prowadzące do strony z poszczególnymi kategoriami. Najczęściej link do kategorii w WordPress wygląda tak: nazwa domeny/category/nazwa kategorii. Gdy tak zrobisz to będziesz miał na takiej stronie wpisy, które mają przypisaną daną kategorię.

  28. McKwacz pisze:

    Witam,
    Jak mogę zmienić interlinię? Dodałem listę nieuporządkowaną i od razu między elementami listy a pozostałym tekstem robi mi się przerwa jednego wiersza, której nie mogę usunąć, a bardzo chcę. Mogę :) ?

    • Tak, można to zmienić, ale takie zmiany wprowadza się w kodzie plików CSS, które są odpowiedzialne za wygląd strony. Czasem WordPress doda dodatkowo nowy akapit i zrobi się większy odstęp. W takim przypadku najlepiej podczas edycji wpisu w zakładce Tekstowy usunąć niepotrzebną linijkę odstępu i zapisać zmiany.

  29. Agata pisze:

    Dzień dobry ,
    mam problem z dodaniem nowych cytatów , a konkretniej chodzi mi o to, że gdy dodaję nowe cytaty pozostaje to samo zdjęcie ( które było do pierwszego ) jak mogę dodac nowe zdjęcia do odpowiadających im cytatów ?

    Pozdrawiam

    • Witaj Agato. Niezbyt rozumiem jaki jest Twój problem. Dodawanie zdjęć do wpisów to oddzielna funkcja od oznaczenia tekstu jako cytat. Możesz mi napisać adres artykułu, gdzie dodajesz te zdjęcia i cytaty, o których piszesz?

  30. ZenekH pisze:

    Ciężko było znaleźć ten post w google, strona ciekawa, zasługuje na większy ruch. Pozycjonowanie w 2015 stało się skomplikowane, jest coś co ci się napewno przyda, poszukaj sobie w google – niezbędnik dla każdego webmastera

  31. Marzena pisze:

    Witam,
    mam problem z tym, że wpisy nie wyświetlają mi się w całości na stronie głównej mimo, że mam zaznaczone aby był pokazywany cały tekst a także w szablonie index.php jest .

    Drugim problemem jest to, że zostały mi angielskie wyrazy np. read more, latest posts itp.

    Czy można to w łatwy sposób zmienić? To moje początki z wordpressem i nie mogę tego przeskoczyć.

    • Witaj Marzeno. Problem z wpisami zależy od kilku czynników i przede wszystkim co jest wpisane w kodzie motywu. Musiałbym zobaczyć kod Twojego motywu, aby namierzyć przyczynę. Jeśli chodzi o angielskie wyrazy, to brak jest tłumaczenia motywu na język polski, albo jest on częściowy. Jeśli chodzi o tłumaczenia motywu to na oddzielny wpis. Jeśli motyw jest przygotowany do tłumaczenia, to można spróbować wykorzystać jedną z wtyczek do tłumaczeń. Np. teraz znalazłem taką https://wordpress.org/plugins/loco-translate/ Nie testowałem jej wcześniej. Może Ci pomoże w tłumaczeniu motywu.

  32. Panie Pawle, czy moglby mi Pan doradzic, gdzie w Word Pressie jest obszar, ktorego czytelnik nie widzi, a ktory mozna otworzyc za pomoca specjalnego linku? Na Targi Ksiazki w Krakowie wychodzi moja ksiazka o teatrze w Toronto. W ksiazce beda fotografie, do ktorych bedzie dodany link i kod, za pomoca ktorego czytelnik ma byc skierowany na moja strone internetowa. Nie chce, zeby kazdy widzial te zdjecia, chcialabym, zeby tylko czytelnicy ksiazki mieli do nich dostep. W ktorym zatem miejscu powinnam je wlozyc?

    Joanna

    • Najprostszym rozwiązaniem, który WordPress już posiada bez instalowania żadnych dodatków to stworzenie nowej Strony, na której umieści Pani zdjęcia. Następnie dla tej strony należy ustawić hasło. W edycji strony na górze po prawej stronie jest sekcja o nazwie Opublikuj. Tam proszę kliknąć Edytuj przy wierszu o nazwie Dostępność i wybrać Zabezpieczone hasło, wpisać hasło i OK. Potem podaje się wybranym osobom adres do tej strony i hasło, które mają wpisać jak wejdą na tą stronę. Bez hasła nie zobaczy się treści tej strony.

  33. Basja pisze:

    Mam problem, bo napisałam dziś wpis z hasłem, ale po opublikowaniu na stronie nie otwiera zawartości po wpisaniu hasła, tylko odświeża się strona i nadal jest pole do wpisania hasła.
    Jestem bardzo początkująca i nie wiem jak sobie pomóc.

    Basia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Czemu służy to pytanie?