Blog WordPress – Co warto zmienić?

Blog WordPress

Po zainstalowaniu aplikacji CMS zwanej WordPress zaczynam od zakładki Ustawienia. Jest kilka opcji na które warto zwrócić uwagę na samym początku. Część wartości domyślnych lepiej zmienić, a inne pole należy uzupełnić. Jeśli jeszcze nie masz bloga na WordPressie, to zobacz mój poprzedni artykuł Jak stworzyć bloga i zawarte w nim filmy.

Ustawienia blog WordPress

Pracę nad blogiem rozpoczynam od otworzenia w jednej zakładce przeglądarki internetowej mojego bloga, aby na bieżąco podglądać efekty mojej pracy. W drugiej zakładce otwieram panel administratora. Tam przeprowadzam zmiany. Do kokpitu administratora zalogujesz się ze strony http://TwojaNazwaDomeny/wp-admin. Po zapisie przechodzę do poprzedniej zakładki ze stroną bloga i odświeżam stronę klawiszem F5, aby zobaczyć wprowadzone zmiany.

Wybierz po lewej stronie zakładkę Ustawienia i teraz po kolei zacznij od

Zakładka Ogólne

Zakładka Ustawienia Ogólne WordPress

Uzupełnij pola Tytuł witryny i Opis. Wartości z tych pól zazwyczaj pojawią się w nagłówku strony oraz w tytule na zakładce lub pasku tytułowym przeglądarki internetowej. W jakiej formie i gdzie dokładnie na stronie pojawią się te teksty, to już zależy od motywu Twojego szablonu strony.

Adres URL WordPressa zależny jest od miejsca gdzie zainstalujesz WordPress. Jeśli wrzucisz pliki WordPress bezpośrednio do katalogu public_html na swoim serwerze, to ten adres URL będzie nazwą Twojej domeny. W moim przypadku jest to localhost, ponieważ pliki wrzuciłem na swoim komputerze. Po localhost wpisałem /wordpress. To oznacza, że pliki wrzuciłem do katalogu o nazwie wordpress. Jeśli chcesz utworzyć kilka instalacji WordPressa na swoim serwerze na jednej domenie, to wtedy należy pliki każdej instalacji WordPress wrzucić do oddzielnego katalogu o różnych nazwach w katalogu public_html.

Adres URL witryny określa jaki adres należy wpisać w przeglądarce internetowej, aby pokazała się strona główna strony opartej na WordPress. Najlepiej tutaj wpisać samą nazwę domeny tak samo jak w adresie URL WordPress.

Na podany adres e-mail będą przychodzić wiadomości, gdy zarejestruje się nowy użytkownik lub będą komentarze do moderacji.

Członkostwo – Zaznacz opcję Każdy może się zarejestrować jeśli chcesz mieć innych użytkowników tej instalacji WordPressa oprócz siebie. Przydatne jeśli chcesz stronę internetową prowadzić wspólnie z innymi osobami.

Domyślna rola nowych użytkowników określa rolę użytkownika, który się zarejestruje. Później możesz zmienić tą rolę oddzielnie dla każdej osoby. Najczęściej będą to Twoi czytelnicy, dlatego polecam zostawić opcję Sybskrybent.

Ustaw Strefę czasową, aby WordPress pokazywał właściwą godzinę. W Polsce to będzie UTC+1. Następnie wybierz odpowiedni dla siebie format godziny i daty. Pierwszy dzień tygodnia – zostawiłem poniedziałek.

Ważne! Na każdej stronie na dole kliknij przycisk Zapisz zmiany, po wprowadzonych zmianach.

Zakładka Pisanie

Zakładka Ustawienia Pisanie WordPress

Rozmiar pola tekstowego – wpisz ile linii ma mieć pole, w którym będziesz wpisywał tekst podczas tworzenia strony lub wpisu.

Dwie kolejne opcje dotyczą formatowania. Pierwsza zamieni znaki pisane z klawiatury przypominające twarz i mimikę twarzy jak np. uśmiech na obrazki zwane emotikonami. Druga poprawi błędy składni języka XHTML, z którego składają się strony internetowe.

Domyślna kategoria wpisów – Gdy utworzysz nowy wpis automatycznie zostanie przypisany do wybranej kategorii. Na początku jest tylko jedna kategoria o nazwie Bez kategorii. Później jak utworzysz nowe kategorię, to tutaj z listy możesz wybrać inną domyślną kategorię.

Domyślny format wpisów – Zostawiam Zwykły wpis, ponieważ prowadzę zwykłego bloga. Przy innych rodzajach stron internetowych przydadzą się inne formaty.

Pozostałe opcję dotyczą zdalnej publikacji wpisów. Z tego nie korzystam.

Zakładka Czytanie

Zakładka Ustawienia Czytanie WordPress

Domyślnie na stronie głównej będą wyświetlana wpisy zaczynając od najnowszego do najstarszego. Jednak można zrobić inaczej. Stronę główną zrobić statyczną, tzn. strona ta będzie zawierała cały czas te same elementy. Natomiast wpisy będą pokazywane na innej stronie. Najpierw takie strony należy stworzyć, a dopiero później w tym miejscu wybrać z listy te utworzone strony. Nazwa stron na liście to ich tytuły. Jeśli utworzysz stronę bez tytułu, to ona też znajdzie się na liście, tylko bez napisu. Zademonstruje to na innym filmie.

Strony blogu wyświetlają maksymalnie – tutaj wpisz cyfrę, ile najnowszych wpisów będzie widocznych na stronie, która pokazuje wpisy. Gdy na Twoim blogu będzie więcej wpisów niż ta ustalona wartość, to reszta wpisów będzie dostępna pod linkiem starsze posty.

Kanały nowości wyświetlają ostatnie – działanie jest na tej samej zasadzie co wcześniej. Teraz dotyczy to kanałów RSS, które informują o najnowszych wpisach na blogu. W kanałach nowości wyświetlaj tylko tytuł i początek wpisu lub całą treść wpisu.

Kodowanie stron i kanałów – sposób kodowania znaków na stronie. Zalecanym jest UTF-8, ponieważ zawiera duży zasób znaków łącznie z polskimi znakami.

Zakładka Dyskusja

Zakładka Ustawienia Dyskusja WordPress

Domyślne ustawienia nowych artykułów:

1.Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że WordPress będzie wysyłał sygnały do stron internetowych, do których we wpisach umieścisz link. Jeśli administrator tej strony zauważy takie sygnały, może zwrócić uwagę skąd i w jaki sposób są umieszczane linki do jego strony. To może być początek współpracy między administratorami tych stron a Tobą. Te osoby w ramach podziękowania też mogę umieścić link do Twojej strony.

2.Zgódź się na to, a otrzymasz powiadomienia z innych blogów, np. o umieszczeniu linków do Twojej strony.

3.Domyślnie ludzie mogą komentować Twoje wpisy. Można jednak ogólnie tego zabronić, co nie jest wskazane. Inna lepszą opcją jest wyłączenie komentarzy tylko przy niektórych stronach statycznych, co można zrobić przy każdej stronie oddzielnie.

Pozostałe ustawienia komentarzy:

4.Najczęściej na blogach ta opcja jest wykorzystywana. Dzięki podpisowi masz okazję dowiedzieć się kto pisze komentarz jeśli podpisze się imieniem i nazwiskiem. Natomiast adres e-mail pozwoli Ci na kontaktowanie się z osobami, które napiszą komentarz. Prawda jest taka, że nie każdy wpisze swój prawdziwy adres e-mail, a dużo osób podpisze się jakimś pseudonimem lub samym imieniem.

5.Ta opcja wymaga zarejestrowania się jako subskrybent i zalogowania, aby móc komentować. Najczęściej ta opcja nie jest wykorzystywana, ponieważ sporo osób nie chce się rejestrować i specjalnie logować, aby coś napisać. Chcesz mieć więcej komentarzy, to nie zaznaczaj tej opcji.

6.Tutaj możesz zabronić wpisywania komentarzy do starszych postów. Wpisz cyfrę określającą ilość dni, po których nie można komentować postów. Tej opcji nie używam, ponieważ chcę, aby zawsze ludzie mogli komentować moje wszystkie wpisy. Zależy mi na opiniach ludzi do wszystkiego co robię, również do najstarszych artykułów.

7.Tutaj możesz określić ile poziomów będą miały komentarze. Jeden poziom oznacza, że każdy komentarz będzie na równi pod następnym. Jeśli na przykład ktoś wpisze odpowiedź do wcześniejszego komentarza, to na jednym poziomie ten komentarz niczym się nie wyróżni.  Dwa poziomy spowodują, że taka odpowiedź pojawi się pod komentarzem, do którego dotyczy. Często nowe poziomy są wyróżniane innym kolorem lub wcięciem, że od razu widać, że jest to odpowiedź do wybranego komentarza. Na takie zagnieżdżenia komentarzy i odpowiedzi możesz zezwolić maksymalnie do 10 poziomów.

8.Tutaj możesz zezwolić na dzielenie komentarzy na oddzielne strony. Wpisz cyfrę, ile maksymalnie może być widocznych na stronie komentarzy pierwszego poziomu. Następne będą widoczne na kolejnych podstronach. Jeszcze możesz wybrać czy najpierw będzie widać stronę z najnowszymi komentarzami czy najstarszymi na początku. Ja tej opcji nie zaznaczam, bo wolę mieć wszystkie komentarze na jednej stronie bezpośrednio pod wpisem. Jeszcze możesz wybrać czy komentarze na stronie będą wyświetlane od najstarszych, czy od najnowszych. Ja wybieram segregację w taki sposób, w jakiej kolejności zostały utworzone, aby zachować wątek dyskusji.

Wyślij mi e-maila za każdym razem, kiedy:

9.WordPress poinformuje Cię mailowo, gdy pojawi się nowy komentarz.

10.Natomiast tutaj poinformuje jedynie o komentarzach czekających na moderację.

Mam zaznaczone obie te opcje oraz włączoną moderację. W wyniku tego przychodzą mi 2 wiadomości dotyczące tego samego komentarza, bo każdy najpierw sprawdzam. Za dużo spamerów i robotów chodzi po blogach, więc wolę to kontrolować.

Nim komentarz pojawi się na blogu:

11.Zaznaczam, aby ja jako administrator sprawdzam treść komentarza i gdy jest w porządku to zatwierdzam.

12.Też tą opcję zaznaczam, ponieważ autor poprzednich zatwierdzonych przeze mnie komentarzy, może zawsze napisać coś, co nie chcę, aby pojawiło mi się na blogu.

Jak ustawić moderację komentarzy w WordPress

Moderacja komentarzy – określ jakie komentarze idą do moderacji. Wpisz cyfrę określającą ilość linków, przy których dany komentarz jest podejrzany jako spam. Niżej możesz wypisać słowa, które uznasz, że określą dany komentarz jako podejrzany o spam. Takie komentarze trafią do moderacji.

Czarna lista komentarzy – tak samo jak wcześniej wypisujesz słowa. Tylko teraz takie komentarze z tymi słowami od razu będą oznaczone jako spam.

Jeśli wcześniej zaznaczyłeś, że moderujesz każdy komentarz, to nie trzeba wypisywać słów w tych dwóch powyższych polach.

Jak ustawić awatar w WordPress

Ta część dotyczy awatarów. Są to małe obrazki pojawiające się obok Twoje podpisu komentarza. Możesz oczywiście je wyłączyć i wtedy będzie widoczny tylko sam podpis.

Najwyższa dozwolona kategoria – ustaw odpowiednią opcję zależnie od treści jaką umieścisz na swoim blogu. Ja mam zaznaczone G, czyli treść dla każdego.

Każda osoba może mieć własny obrazek. Wystarczy wejść na stronę http://pl.gravatar.com/ i zarejestrować tam konto. Na tym koncie załaduj swój obrazek w określonym rozmiarze. Od teraz gdy wpiszesz komentarz na jakimś blogu i podasz adres e-mail ten sam, co podałeś przy rejestracji konta na powyższej stronie, pojawi się przy Twoim podpisie ten załadowany wcześniej obrazek. Ja korzystam z tej funkcji, aby pokazać swoją twarz przy moim imieniu i nazwisku dla rozpoznawalności. Zdecyduj, jaka opcja jest dla Ciebie dobra.

Zakładka Media

Zakładka Ustawienia Media WordPress

Rozmiary obrazków – Ustal jak duże w piskelach mają być obrazki dla każdej kategorii: miniatury, średnie, duże. WordPress automatycznie utworzy nowy obrazek o tej samej nazwie co oryginał, ale w wielkości ustalonych pikselach miniatury zachowując proporcję. Miniatury są dobre, gdy na jednej stronie chcesz umieścić dużo obrazków. W ten sposób szybko załaduje się strona z małymi obrazkami.

Automatyczne osadzanie treści – ta opcja dużego znaczenia nie ma, ponieważ video na stronie umieszcza się poprzez specjalny kod pobrany z serwisu, gdzie umieściłeś film. Wrzucenie samego adresu URL nie pokaże video na blogu, a jedynie jak zwyczajny link otworzy film w tym serwisie, gdzie wrzucony jest plik wideo. Dodatkową możliwością jest korzystanie z wtyczek, o czym powiem w innym filmie.

Przechowuj wysłane pliki w katalogu – Jeśli chcesz, to możesz wpisać adres do katalogu, w którym chcesz, aby każdy dodany plik multimedialny lub dokument tam się znalazł.

Pełny adres URL katalogu z plikami – Jest nawet taka możliwość, aby podać katalog z plikami w innym miejscu niż dana instalacja WordPressa. Może to być nawet całkowicie inny serwer i inna domena.

Porządkuj wysyłane pliki w katalogi z numerami miesięcy i lat w nazwach – Domyślnie ta opcja jest zaznaczona. Sortuje ona dodawane pliki na katalogi i podkatalogi z nazwami w postaci cyfr roku i miesiąca, w którym dany plik został wrzucony na serwer.

Zakładka Prywatność

Zakładka Ustawienia Prywatność WordPress

Widoczność witryny – Pierwsza opcja spowoduje, że Twoja strona internetowa będzie widoczna dla każdego łącznie z robotami wyszukiwarek. Natomiast druga spowoduje, że na Twoją stronę www trafią tylko te osoby, które znają jej adres URL. Roboty wyszukiwarek mają zakaz wstępu, więc przez wyszukiwarki nikt nie trafi na Twoją stronę internetową.

Zakładka Bezpośrednie odnośniki

Zakładka Ustawienia Bezpośrednie odnośniki WordPress

W tym miejscu wykonam ważną zmianę. Domyślnie wpisy będą linkowane z końcówką cyferek, co trudno zapamiętać i jakoś skojarzyć z tematem artykułu. Najlepiej byłoby, aby link do posta wyglądał jak zrozumiałe wyrazy określające temat tego posta. W tym celu wybierz opcję Własny format a w polu obok wpisz %postname%. Przy takich zamianach link do wpisów będzie przyjazny dla Twoich czytelników. Przykładowo jeśli temat wpisu to „Test bloga” to link do tego artykuły będzie wyglądał tak: nazwa twojej domeny/test-bloga.


Jeśli podoba Ci się artykuł to kliknij poniżej przycisk „Lubię to!”.

Wpisz poniżej swój komentarz dotyczący tego wpisu i filmu. Jeśli coś jest dla Ciebie niejasne lub masz dodatkowe pytania, to wpisz je poniżej. Jaką tematykę chcesz poruszyć na swoim blogu? Jeśli masz już bloga, to też napisz w jakiej jest tematyce.

Paweł Protaś podpis

Następny artykuł z tej serii to Blog WordPress – Jak dodać i modyfikować wpisy?

Podziel się na:
  • Facebook
  • Wykop
  • Twitter
  • Blip
  • Śledzik
  • Google Bookmarks
  • Gadu-Gadu Live
  • Blogger.com
  • co-robie
  • Forumowisko
  • Kciuk.pl
  • LinkedIn
  • Drukuj

Komentarze: 26

  1. Anna Zukowska pisze:

    Wreszcie, dzięki komentarzom o znaczeniu poszczególnych opcji w ustawieniach bloga zrobiłam z nimi porządek na swoim blogu.
    Niestety intuicja w tym przypadku nie wystarcza, Konieczna jest wiedza i Ty ja dostarczasz. Dziękuję Ci za nią Paweł bardzo.
    Wyrosłam już dawno ze szkolnej ławki, tym bardziej cenie sobie tutoriale takie jak Twój.
    Anna Zukowska ostatnio opublikował..Rabbi HilelaMy Profile

  2. Ewa pisze:

    Witam, bardzo fajny opis, przejrzysty i napisany zrozumiale.
    Ja niedawno zaczęłam swoją pracę z wordpress. Natrafiłam na taki problem iż mam włączone na stronie komentowanie i na jednym z wpisów normalnie można komentować, a na drugim nie wiem dlaczego pisze „komentowanie wyłączone”. Dlaczego tak się dzieje? Chciałabym, żeby wszystkie wpisy można było komentować. Proszę o pomoc.

    • Sprawdź opcje w takiej kolejności:

      • W zakładce Ustawienia -> Dyskusja zaznacz „Zezwól na komentowanie nowych artykułów”
      • Ciągle w tej samej zakładce odznacz opcję „Automatycznie wyłączaj możliwość artykułów starszych niż”
      • Pod koniec kolejnego artykułu z tej serii Blog WordPress – Jak dodać i modyfikować wpisy? opisałem jak wyłączyć komentowanie w wybranych wpisach lub stronach. W szybkiej edycji wpisu jest opcja „Zezwól na komentarze”. Zaznacz ją, aby można było komentować w tym wpisie.
      • Jeśli to nie pomoże, to prawdopodobnie masz dodatkowo w WordPressie zainstalowane wtyczki lub inne dodatkowe programy jak np. wpływające na wygląd i działanie strony, które zawierają ustawienia związane z komentarzami i nadpisują ustawienia podstawowe z WordPress.
      • Jeśli dalej nie będziesz mogła sobie z tym poradzić, to napisz mi na Skype. Mój login to pawciopr.

  3. Kuba pisze:

    Bardzo rzeczowo opisane. Wydawało się, że już w miarę opanowałem WordPress, a tu dowiaduję się rzeczy całkiem dla mnie nowych.
    Kuba ostatnio opublikował..Dwudniowa Szalona Środa w LOTMy Profile

  4. Marta pisze:

    Witam.
    Próbowałam założyć bloga już od jakiegoś czasu, ale na żadnej stronie mi się to nie udało. Udało mi się to dopiero z Twoją pomocą, na wordpress.com. Ale mam problem, nie wiem co zmienić w ustawieniach, by mój blog był ogólnodostępny, chcę żeby użytkownicy mogli zaglądać do niego, bez konieczności logowania. Widziałam w filmie, który przygotowałeś że trzeba wejść w zakładkę „Prywatność”, ale w moim blogu nie ma tego.
    Druga sprawa to zastanawiam się co zrobić, by kolejne wpisy nie układały się jeden pod drugim. Mój blog ma dwie strony – główną i o mnie, wpisy piszę na głównej. Jak sprawić, by ta strona nie robila się nieskończenie długa?

    Marta

    • Witaj Marto.
      To nie chodzi o zakładkę „Prywatność” a w zakładce Ustawienia -> Ogólne. Tam jest opcja, że każdy może się zarejestrować. Odradzam tego zaznaczać, jak nie masz konkretnych do tego powodów. Lepiej, aby nie było możliwości zakładania kont. Nie widziałem takiej opcji w czystej instalacji WordPressa, która wymusza logowanie, aby zobaczyć bloga. Jakby użyć wtyczki, to dałoby się, ale tak normalnie nie ma czegoś takiego. Weź jeszcze poprawkę, że wszystko co pokazuję jest na wersji WordPress.org. Na WordPress.com pewne opcje są niedostępne. Nie podałaś adresu swojego bloga, abym mógł zobaczyć, czy mogę go otworzyć bez potrzeby logowania.

      Zobacz do zakładki Ustawienia -> Czytanie. Tam jest taka opcja jak „Strony blogu wyświetlają maksymalnie”. Wpisz ilość wpisów, jaka maksymalnie ma się pojawiać na stronie. Jak będzie ich więcej, to kolejne wpisy będą dostępne na kolejnych stronach, a na dole strony powinny pojawić się linki do przejścia na kolejne strony z wpisami.

  5. Kuba pisze:

    Czy w nowej wersji CMS’a wordpress’owego zmiana adresu URL z wordpress.com na inną domenę jest płatna?

    • Sprawdziłem, że w WordPress.com zmiana na własna domenę kosztuje 13$ za jedną domenę dla jednego bloga na rok czasu. Jak tak patrzę na te wszystkie opłaty za każde ulepszenie razem wzięte, to za to można wykupić mocny serwer z zestawem narzędzi internetowych na rok. Jak dla mnie druga wersja z wykorzystaniem WordPress.org jest lepsza. Tylko pod warunkiem, że samemu chce się dbać o swojego bloga od strony technicznej.

      • Kuba pisze:

        Dziękuję za odpowiedź. Zdecydowałem się na zmianę na własną domenę. Teraz muszę skonfigurować DNS i mam z tym mały problem ( totalnie się na tym nie znam ). Muszę przesłać dane wg. poniższego schematu:

        MX
        TXT
        CNAME
        A
        SRV

        Sample records

        MX 10 MAIL1.EXAMPLE.COM.
        MX 20 MAIL2.EXAMPLE.COM.
        TXT v=spf1 include:mail.example.com ~all
        CNAME autodiscover EXCHANGE.EXAMPLE.COM.
        A webmail 1.2.3.4
        SRV _xmpp-client._tcp 10 10 5269 example.com.

        czy jest szansa na pomoc w tym temacie?
        z góry dziękuję!

        • Przyznam się szczerze, że takich danych to nie używałem. Do przypisania domeny do hostingu wystarczyło mi wpisanie adresów serwerów DNS w panelu domeny. Z tego co zrozumiałem dostałeś maila z informacją jakie dane masz im podać. Jeśli w WordPress.com potrzeba aż takich ustawień, to najlepszym rozwiązaniem będzie przekazanie treści tego maila do usługodawcy, w którym zakupiłeś domenę, aby te dane Ci podali.

  6. Kodzio pisze:

    Witam
    Czy wiesz może jak zmienić rozmiary strony?? Chodzi mi o to że pola z artykułami zajmują może z 50% szerokości a chciałbym to powiększyć do powiedzmy 80%. Niestety wstawiając tabele ucina mi jej sporą część.

  7. MM pisze:

    Cześć,
    Super wyjaśnione wszystkie ustawienia. Ale nie mam zakładki „prywatność” w ustawieniach. Nie mogę bez tego ukryć strony zanim nie będzie gotowa.
    Gdzie może być to ustawienie? Dopiero co zainstalowałam WP za pomocą strony, na której mam hosting i domenę. Pomóż, proszę:)
    MM ostatnio opublikował..Optymalizacja SEO w WordPressMy Profile

    • Cześć,
      Nie widać u Ciebie w żadnym wpisie i stronie w górnym prawym rogu sekcji Opublikuj? Właśnie tam są ustawienia dostęności wpisu. Do wybrou: publiczne, na hasło lub prywatne. Sprawdziłem, że z panelu nie można tej sekcji wyłączyć. Jeśli faktycznie jej nigdzie u Ciebie nie ma, to jest to problem w kodzie WordPressa. Jakiś plik jest uszkodzony lub tak negatywnie podziałała jakaś wtyczka. Proponuję dla testu wyłączać po jednej wtyczce i patrzeć za każdym razem, czy we wpisie pojawi się sekcja Opublikuj. W ten sposób możesz namierzyć wtyczkę, która sprawiła ten problem.

  8. Kasia pisze:

    Witam,

    mam pytanie: dodaje do wpisów na blogu filmiki z youtube. Chciałabym, aby umieszczając link do wpisu pojawiała się aktywna ikonka z możliwością odtworzenia filmu. Jak tego dokonać?
    Kasia ostatnio opublikował..Konsultant ślubny – jaki powinien być?My Profile

    • Witaj Kasiu,

      Rozumiem, że osadzasz video z YouTuba w swoich wpisach na blogu. Czy te linki z aktywną ikoną do filmu chcesz umieszczać tylko na swoim blogu, czy może raczej na dowolnych równiez nie swoich stronach? Jak ktoś kliknie tą ikonę to jaka akcja ma się dziać? Czyli na jakiej stronie i w jakiej formie to video ma być pokazane?

  9. Świetny poradnik dla początkujących blogerów. Sam korzystałem z podobnych, jak kilka late temu zaczynałem swoją przygodę z wordpress :) Kawał dobrej roboty!
    Łukasz Tyczkowski ostatnio opublikował..Universitäten in Deutschland – uniwersytety w NiemczechMy Profile

  10. Malina C. pisze:

    Super artykuł! Dziękuję! Teraz czeka mnie duuużo pracy z dostosowaniem bloga ;)

    Pozdrawiam
    Malina
    Malina C. ostatnio opublikował..Zaznaczanie kilku największych wartości za pomocą formatowania warunkowegoMy Profile

  11. Anna pisze:

    Bardzo dobrze opracowany artykuł!
    A ja mam do Pana takie oto pytanie, bardzo bym prosiła o pomoc: skoro strona WordPress automatycznie zaczyna funkcjonować pod adresem bez prefiksu www, to czy dodanie prefiksu www do adresu strony działającej na WP będzie poprawne? Chodzi o to, że mam klasyczną stronę www działającą z prefiksem www i teraz chciałam zainstalować na niej WordPressa. Z powodów oczywistych (czyli pozycjonowanie), nie chcę zmieniać nazwy serwisu. Proszę uprzejmie o wskazówkę.

    Pozdrawiam,
    Anna

    • Dodanie www przed domeną to oznacza stworzenie subdomeny o nazwie www. Kwestia ustalenia, pod którym adresem ma funkcjonować strona. Jeśli ktoś pisze drugą wersję adresu to będzie przekierowanie automatyczne na wersję główną. To zazwyczaj wpisuje się w pliku .htaccess w katalogu głównym strony. Posiadanie strony z www lub bez nie ma większego znaczenia, bo skoro i tak będzie przekierowanie, to niezależnie kto jak wpisze to strona będzie działała.

  12. Ann pisze:

    Witam, Mam problem z kwestią: każdy może się zarejestrować

    Co właściwie to oznacza do czego taka osoba ma dostęp i gdzie właściwie ona ma taką możliwość by się zarejestrować do mojego konta, to, że zaznaczyłam opcje każdy może się zarejestrować to wiem, ale nie wiem zupełnie co to oznacza???
    Zaczęło rejestrować mi się wiele użytkowników z podobnym adresem mailowym i jestem zmartwiona, że to w celu jakiś dziwnych ruchów. Będę wdzięczna, jak mógłbyś mi przybliżyć trochę ten temat :)

    Pozdrawiam
    Ann

    • Najniższą rolą dla konta na WordPressie to subskrybent. On ma tylko dostęp do edycji swojego profilu. Można to wykorzystać we własnym celu. Np. w motywie lub wtyczce jest kod, który pozwala zobaczyć określona treść tylko dla zalogowanych użytkowników. Jednak taką funkcjonalność musi mieć motyw lub wtyczka, którą wykorzystujesz, aby miało sens pozwolić na rejestrację kont. Jak pozwolisz na rejestrację kont bez używania dodatkowych zabezpieczeń to będziesz tak mogła mieć, że roboty będą rejestrować Ci konta, aby tylko dostać się do danych Twojej strony. Dlatego warto zainstalować wtyczkę bezpieczeństwa, która pomaga odsiać sztuczne rejestracje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Czemu służy to pytanie?